- w zakresie kształcenia, dokształcania i doskonalenia pracowników:
- opracowywanie rocznych planów kształcenia, doskonalenia i dokształcania pracowników,
- organizowanie szkoleń wewnątrzzakładowych o charakterze ogólnym,
- współpraca ze szkołami zawodowymi, średnimi i wyższymi oraz placówkami dokształcania pozaszkolnego w zakresie doskonalenia kwalifikacji pracowników,
- organizowanie wewnątrz zakładu lub zlecanie szkoleń wstępnych, podstawowych i okresowych bhp oraz kierowanie na egzaminy dodatkowe kwalifikacyjne pracowników wg wykazów kierowników komórek organizacyjnych, zgodnie z. obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
- w zakresie organizacji:
- przygotowywanie projektów regulaminów, zarządzeń, instrukcji i wytycznych Dyrektora Zakładu oraz prowadzenie ewidencji tych dokumentów,
- prowadzenie analizy wpływu i załatwiania skarg i wniosków,
- rozpisywanie zadań dla komórek organizacyjnych wynikających z zarządzeń porewizyjnych i pokontrolnych oraz redagowanie sprawozdań z realizacji tych zarządzeń,
- współpraca z organizacjami społecznymi działającymi na terenie Zakładu,
- opracowywanie projektów regulaminów obowiązujących w Zakładzie,
- w zakresie spraw socjalno - bytowych:
- współdziałanie przy ustalaniu zasad podziału i wykonywanie czynności związanych z wydatkowaniem zakładowego funduszu socjalnego i mieszkaniowego,
- współdziałanie przy organizacji opieki nad rencistami i emerytami oraz członkami ich rodzin,
- współdziałanie w organizacji udziału pracowników w imprezach kulturalnych, rekreacyjnych i sportowych,
- uczestniczenie w posiedzeniach komisji socjalnej,
- w zakresie spraw administracyjno - gospodarczych:
- prowadzenie zgodnie z instrukcją archiwum Zakładowego,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Zakładu od ognia i innych zdarzeń losowych polegających na negocjacji warunków umów i współpracy z ubezpieczycielami,
- w zakresie zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej:
- prowadzenie spraw związanych z ochrona danych osobowych w Zakładzie,
- prowadzenie centralnego rejestru wszystkich zgłoszonych naruszeń ochrony danych osobowych,
- prowadzenie biurowości tajnej, jawnej i poufnej zgodnie z instrukcją kancelarii
- opracowywanie zarządzeń wewnętrznych, planów działania dokumentacji i instrukcji dotyczących powołanych formacji obrony cywilnej na bazie Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Zielonej Górze.
- prowadzenie spraw organizacyjno - mobilizacyjnych jednostek ratowniczych oraz likwidacji skażeń,
- planowanie potrzeb w zakresie urządzeń specjalnych,
- prowadzenie całokształtu działalności w zakresie organizacji wszelkiego rodzaju szkoleń obrony cywilnej załogi oraz istniejących formacji,
- sporządzanie różnego rodzaju sprawozdawczości, informacji i pism żądanych przez MiOC. WiOC i WKU,
- prowadzenie ewidencji wojskowej pracowników zgodnie z obowiązującjmi przepisami
- prowadzenie magazynów sprzętu technicznego, wojskowego oraz materiałów OC,
- prowadzenie pełnej dokumentacji gospodarczej sprzętem technicznym, wojskowym oraz przyrządami pomiarowymi,
- dokonywanie oceny stanu budowli ochronnych i ich wyposażenie oraz dyspozycyjność powołanych formacji OC.
- w zakresie spraw pracowniczych:
- prognozowanie i bilansowanie potrzeb kadrowych Zakładu, organizowanie rekrutacji, współuczestniczenie w doborze i rozmieszczeniu kadr,
- kontrola wg wytycznych Dyrektora Zakładu przestrzegania dyscypliny pracy,
- przestrzeganie przepisów płacowych przy indywidualnym ustalaniu wynagrodzeń pracownikom,
- zabezpieczanie opracowania planów urlopów pracowników przez kierowników komórek organizacyjnych,
- prowadzenie spraw związanych z tworzeniem rezerwy kadrowej,
- udzielanie pracownikom wyjaśnień z zakresu regulaminu pracy, wynagrodzenia i kodeksu pracy,
- prowadzenie ewidencji odznaczeń oraz załatwianie formalności związanych z ich nadaniem,
- prowadzenie i zabezpieczanie akt osobowych pracowników Zakładu oraz załatwianie spraw przyjmowania, zwalniania, przeszeregowania i awansowania pracowników,
- prowadzenie ewidencji czasu nieprzepracowanego,
- inicjowanie i prowadzenie prac nad optymalnym wykorzystaniem kwalifikacji pracowników,
- współdziałanie ze służbą zdrowia w zakresie zapewnienia pracownikom Zakładu właściwej opieki zdrowotnej i warunków pracy,
- w zakresie zatrudniania:
- nadzorowanie nad prawidłowością obliczania okresów pracy, na podstawie których przyznaje się dodatki za staż pracy i nagrody jubileuszowe,
- prowadzi sprawy emerytur i rent oraz współpracuje w tym zakresie z odpowiednimi komórkami ZUS,
- w pozostałym zakresie:
- zarządzanie ośrodkami wypoczynkowymi Zakładu, prowadzenie magazynku sprzętu wyposażenia tych ośrodków,
- prowadzenie ewidencji nieruchomości Zakładu,
- prowadzenie ewidencji i gospodarki przedmiotami nietrwałymi będącymi w użytkowaniu Zakładu (budynek administracyjny przy ul. Zjednoczenia 110),
- administrowanie i prowadzenie konserwacji i remontów nieruchomości własnych położonych przy ul. Zjednoczenia 110, w ramach zatwierdzonego planu,
- utrzymywanie czystości i porządku oraz zabezpieczenie budynków i pomieszczeń na terenie nieruchomości własnych położonych przy ul. Zjednoczenia 110,
- zaopatrzenie Zakładu w materiały biurowe i druki, wydawanie oraz prowadzenie ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania, a także prowadzenie magazynu materiałów biurowych,
- zaopatrywanie komórek organizacyjnych Zakładu w materiały biurowe, środki czystości i druki zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- sporządzanie harmonogramów, kart pracy i wynagrodzeń pracowników obsługi,
- rozliczanie rozmów telefonicznych z aparatów stacjonarnych i komórkowych zkładu, zgodnie z ustalonymi limitami,
- przygotowywanie umów dotyczących używania prywatnych samochodów osobowych do celów służbowych.
- ponadto do zadań Działu należy organizowanie pracy kancelarii i sekretariatu, w tym prowadzenie rejestrów wchodzącej i wychodzącej korespondencji oraz rejestru skarg i wniosków.
DOKUMENTY:
Kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o pracę w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Zielonej Górze:
- kwestionariusz
application/pdf
- kwestionariusz
application/msword
|